דף הבית עקירות כירורגיות עקירות שיניים: כל מה שאתה צריך לדעת

עקירות שיניים: כל מה שאתה צריך לדעת

הנה כמה דברים שאת ואתה חייבים לדעת על השיניים שלכם! זיהומים, עששת חמורה, שיני בינה וצמיחה צפופה - יש רק דרך אחת לפתור את בעיות השיניים הללו.

עקירה כירורגית
עקירה כירורגית

הנה כמה דברים שאת ואתה חייבים לדעת על השיניים שלכם! זיהומים, עששת חמורה, שיני בינה וצמיחה צפופה – יש רק דרך אחת לפתור את בעיות השיניים הללו. עקירת שיניים נשמעת כואבת ביותר ללא ספק נשמעת כואבת הרבה יותר, אך היא הכרחית כדי למנוע את החמרה של המצב. כאשר מתעכבים או נמנעים מטיפול, אתם מסתכנים בהפצת הזיהום לשיניים בריאות אחרות, שאולי יש צורך גם לעקור אותן לפני שהן נושרות. רופאי שיניים לא ממהרים לבצע עקירות, עקירת שן היא האפשרות האחרונה, כאשר אי אפשר לדחות אותה יותר. מלבד מניעת עששת נוספת או אפילו אובדן עצם בלסתות, זהו גם צעד ראשון הכרחי לכל מי שצריך לאבד שן או שתיים כדי לפנות מקום לפלטה כאשר נדרש יישור שיניים. מכיוון שבריאות הפה היא בריאות כללית, ייתכן שיידרש לבצע לחולים העוברים טיפולי כימותרפיה, השתלת איברים או טיפולים אחרים. זה תהליך שבו יש צורך להסיר שיניים שנפגעו כדי לשמור על בריאות הפה ולמנוע התפשטות של חיידקים וזיהונמים המסוכנים לחולים אלו.

האם רופא השיניים אמר לך שצריך לבצע ? אין מה להילחץ!

תהליך ביצוע : 

כמו כל הליך דנטלי, עקירת שיניים מתבצעת על ידי רופא שיניים מוסמך או כירורג פה. הודות לרפואה המודרנית, מדובר בהליך טיפול מהיר יחסית וללא כאבים שנעשה בהרדמה מקומית, כללית או אלחוש מקומי. זכור, עם זאת,  היא הטובה ביותר עבור פתרון לעששת, שיניים צפופות, שיניים שבורות, נפגעות או לא מיושרות הצומחות מתחת לפני החניכיים העשויות לדרוש הליך פולשני יותר לתיקון.

כיצד עלי להתכונן לביצוע ?

זה נורמלי להיות עצבני לפני שעוברים עקירת שיניים, אבל ביצוע הוראות רופא השיניים שלך עושה את כל ההבדל להחלמה חלקה ומהירה. הקפד להגיע לבדיקות המתוכננות לפני העקירה, שכן רופא השיניים שלך יצטרך לבצע צילומי רנטגן שיעזרו לו לתכנן הליך שיניים בטוח וחלק. זה גם זמן טוב לספר להם על כל תרופות, ויטמינים, תוספי מזון ותרופות ללא מרשם שאתם נוטלי. כמו כן, כל מצב רפואי אחר, כגון מום לב מולד, סוכרת, מחלת כבד, מחלת בלוטת התריס, יתר לחץ דם ועוד, כדי למנוע סיבוכים. רופא השיניים עשוי גם לרשום אנטיביוטיקה לפני העקירה אם הליך השיניים צפוי להימשך זמן רב. חשוב לעדכן אם יש היסטוריה של מערכת חיסונית מוחלשת.