דף הבית משרדים להשכרה לשגשג ולהצליח עם משרדים להשכרה

לשגשג ולהצליח עם משרדים להשכרה

לשגשג ולהצליח עם משרדים להשכרה

עומדים לפתוח עסק? או שיש לכם כבר אחד כזה? לא משנה מה הסיבה, תמיד משרדים להשכרה היו מוקד תשומת הלב בתהליך התכנון של העסק. ומיכוון שיש לא מעט סוגים של עסקים גם משרדים להשכרה צריכים להתאים לסוג העסק. אמנם ניתן לחלק את סוגי העיסוקים לקבוצות אולם בסופו של יום המשרד צריך להתאים לסוג העסק ולסוג הלקוחות. על מנת להבהיר את הנקודה נבחין בין עסק שנותן שירות ללקוחות ומקבל קהל כדוגמת משרד ראיית חשבון או מרפאת שיניים לעומת משרד שאינו מקבל קהל, סביר להניח שבאחד יהיו חדרי המתנה, משרד קבלה או אפילו דלפק מזכירות. משרדים להשכרה צריכים להיות מותאמים לצורך ועל מנת ליצור התאמה מושלמת וטובה ככל האפשר צריך לעמוד על ההבדלים בין משרדים שונים.

על ההבדלים בין משרדים להשכרה והסיבות להבדלי התמחור שלהם

כאמור יש מגוון סוגים של עסקים חלקם בעלי דרישות מסוימות להפעלתם כמו למשל מרפאת שיניים שבה ניתנים טיפולי שיניים שונים אזי כבסיס נדרשים חדר המתנה, חדר טיפולים, דלפק מזכירות ועוד. ואם נבחר עבור סוג עסק זה משרד שאינו מתאים לא יהיה ניתן לתת שירות ראוי ללקוחות. ואולי לא ניתן יהיה לתת שירות בכלל. השאלה הנשאלת היא מדוע יש הבדלי מחיר בין משרדים? לעיתים אלו משרדים להשכרה בעלי אותם תכונות כגון שטח, קומה ועדיין המחיר יהיה שונה? חלק מהסיבות הן אלו:

גיאוגרפיה – אולי אתם לא יודעים אבל יש פערים משמעותיים בין משרדים להשכרה במרכז לבין משרדים להשכרה בדרום או בפריפריה בכלל. כך למשל אם תרצו לשכור מבנה לטובת מפעל תמצאו דווקא באזורי תעשייה בפריפריה במחירים נמוכים יותר, לעומת זאת משרדי עריכת דין יהיהו בעלי מחיר גבוה יותר ככל שתתקרבו למרכז הארץ.

שטח – שטח המשרד משפיע באופן ישיר על כמה גורמים, ראשית כמובן על הסך הכללי הרי התשלום הוא לפי מ"ר אך יש אלמנטים נוספים המרכיבית את התשלום כגון דמי ניהול, אחזקה, אבטחה, ניקיון ועוד. כאשר אתם מחשבית את ההוצאות שלכם או לחילופים מגדירים תקציב עבור משרדים להשכרה כדאי שתקחו את כל הגורמים בחשבון.

נראות – עיצוב פנימי של המשרד הוא גורם משמעותי בקביעת המחיר מכיוון שיש משרדים להשכרה מעוצבים עם פרקטים על הרצפה, מטבח מצויד ועוד אלו כולם ישפיעו באופן ישיר על המחיר למ"ר.

איך תדעו שבחרתם משרדים להשכרה מתאימים?

כפי שכבר ציינו את המחיר הסופי האמיתי מרכיבים מספר אלמנטים, לא רק המחיר היבש לכלח מטר מרובע. חשוב לוודא לפני שיוצאים לעסקת שכירות בין אם היא לשנה או ארוכת טווח כי אכן אותם משרדים להשכרה מתאימים לסוג ולאופי העסק שלכם, ללקוחות שלכם והכי חשוב לכם. לא מומלץ לבחור עסק שההגעה אליו קשה ולא נוחה. לכן אלו הדברים שעליכם לקחת בחשבון בנוסף לכלל הדברים שאתם בודקים:

התאמת העסק למשרד – חיפוש משרדים להשכרה צריך להתחיל מכך שאתם מגדירים את העסק שלכם, הגדרה זו תעזור לכם לבחור משרד עם תכונות שיתאימו אליכם עם מינימום התפשרות.

טווח השכרה של המשרד – שכירות לטווח ארוך מחייבת בחירה נכונה של המשרד מכל ההיבטים גם הכלכליים וגם הסביבתיים כגון נגישות, מיקום, תחזוקה וכדומה.

מיקום גאוגרפי – חשוב לזכור כי ככל שמיקום המשרד מתקרב למרכז מחירו יהיה גבוה יותר ולהיפך, לכן חלק בלתי נפרד מהגדרת הצרכים וא ללא ספק המיקום.

תקציב – הגדירו מראש את התקציב, רק כך תדעו אם משרדים להשכרה מתאימים לכם, וזיכרו לחשב את כל המרכיבים ולא רק את מחיר הבסיס למ"ר.