דף הבית כספות ומיגון חשוב שלכולם תהיה כספת ביתית

חשוב שלכולם תהיה כספת ביתית

כספת בבית תמיד נראית כאילו ויש מה להסתיר, הסיבה לכך נובעת שאנו מוזנים במידע מטעה מסרטים שבהם אנו רואים שיש כספת ביתית שבה מאוחסנים יהלומים יקרי ערך או ערימות של שטרות, אך בפועל הדברים אינם כך.

 כאשר אנו מתבקשים על ידי סוכן הביטוח להתקין כספת ביתית זה נובע מהעובדה שהערכים הביטוחיים של הרוש הגניב גבוהים, אך יחד עם זאת לא פעם נרצה להתקין כספת ביתית ולא דווקא מהסיבה שיש לנו ערכי רכוש גבוהים, לעיתים הכספת תהיה מיועד לנשק או מסמכים שאנו רוצים לשמור עליהם וכדומה.

 

כספת ביתית, סוגים רבים לה

הכספות באופן כללי בעלות מטרה משותפת והיא להגן על התכולה שלהן אך מכיוון שהתכולה לא אחידה אצל כולם  לפעמים זו ניירת ולפעמים תכשיטים, לפעמים אלו יהיו חפצים בעלי ערך רשי בלבד, לכן יש צורך לבחור כספת ביתית שתתאים לתכולה הן מבחינת סוג והן מבחינת הערכים הכספיים. לפניכם סוגי הכספות שיעזור לכם להבחין בין אחת לשניה ומה היא המתאימה לכם ביותר:

כספות פח – הרמה הנמוכה ביותר של כספת ביתית, לרוב תמצאו אותן על המדף ברשתות השיווק, היתרון שלהן הוא המחיר ולא מעבר לכך. אלו למעשה קופות ברזל נעולות ולא כספות.

כספות כבדות – כאשר לכספת יש דופן עבה או כפולה היא שוקלת יותר, כספת ביתית כבדה תקשה מאוד על הגנב לעקור ולברוח איתה מהבית.

כספות תקן – רוצים שקט נפשי, כספת ביתית עם תקן אלו כספות שעברו מבחנים ובדיקות עמידות, אמנם המחיר שלהן יקר משמעותית מאותן כספות פשוטות אך לגנב תהיה בעיה רצינית לפתוח אותן.

כספות חסינות אש – אם יש לכם ניירת יקרת ערך, תעודות או מסמכים אתם צריכים כספת חסינת אש, גם כאן עניין התקן משחק תפקיד ויש כספת ביתית חסינת אש לשעה או לשעתיים, הכוונה שבמשך שעה האש לא תפרוץ פנימה אל תכולת הכספת.

 

גם בכספת ביתית מנגנון נעילה משפיע על ההפעלה

יש מגוון של מנעולים וסוגי נעילה לכספת ביתית שגם אותם אנחנו צריכים להכיר. יש מנעולים שתוכלו להסתדר איתם יותר מאשר עם אחרים וחלקם פחות, יש מנעולים מכאניים ויש מנעולים אלקטרונים עם נעילה דיגיטאלית, החשוב הוא שתבחרו את מה שאתם יכולים להסתדר איתו בנוחות וקלות:

מנעול מפתח – הנעילה הבסיסית ביותר והקלה ביותר להפעלה, היתרון הגדול הוא נוחות לעומת זאת החיסרון הוא שאם איבדתם / שחקתם / או שגנבו לכם את המפתח לא תוכלו לפתוח אותה, והסיכוי לסיטואציה כזו גבוה.

קומבינציה מכנית – מנגנון מורכב לפריצה או פיצוח, ניתן לשלב 3 מספרים לנעילה או מספר אחד, היתרון הבולט הוא ביטחון מלא בנעילה, החיסרון צריך להתרגל בפתיחה ולא כלאחר בנוי לזה.

קומבינציה אלקטרונית – בדומה למכאנית גם כאן משתמשים במספרים לצורך נעילה/ פתיחה של כספת ביתית אולם זה נעשה על ידי הקשה על מקלדת, לרוב רצף בין 6 – 8 ספרות. היתרון הבולט כאן הוא נוחות מירבית בסגירה ופתיחה אולם אם שכחתם להחליף סוללות בזמן או את הקוד הכספת עלולה להינעל לפרק זמן. 

מנעול ביומטרי – מנגנון נעילה שמזהה טביעת אצבע, מאובטח ביותר אך גם כאן עלולה להיות בעיה אם האצבע פצועה או לא נקייה, לכן מומלץ להגדיר יותר מאצבע אחת לפתיחה ועדיף ב 2 הידיים לצורך פתיחת כספת ביתית עם מנגנון נעילה ביומטרי.