דף הבית עקירות כירורגיות היום כבר לא מפחדים מטיפול של עקירה כירורגית לשן

היום כבר לא מפחדים מטיפול של עקירה כירורגית לשן

אחד מהטיפולים הרפואיים הנקשרים לנו בתודעה לכאב הוא ללא ספק טיפול שיניים. אתם בוודאי מכירים את הסיפור על 2 החיידקים  שאם לא נצחצח שיניים הם יגיעו "קריוס ובקטוס" ויעשו לנו חורים ויקדחו לנו בשיניים.

עקירה כירורגית
עקירה כירורגית

אחד מהטיפולים הרפואיים הנקשרים לנו בתודעה לכאב הוא ללא ספק טיפול שיניים. אתם בוודאי מכירים את הסיפור על 2 החיידקים  שאם לא נצחצח שיניים הם יגיעו "קריוס ובקטוס" ויעשו לנו חורים ויקדחו לנו בשיניים. אולם היום יותר מתמיד הרפואה מתקדמת בצעדי ענק,ואחד מהטיפולי שנחשבו ל"קשים" או מסובכים טיפול של  עקירה כירורגית לשן הפך להיות טיפול קל ליישום. יחד עם זאת יש לא מעט אשר חוששים מאוד מעקירה כירורגית לשן. יתכן כי המינוח "כירורגית" מהווה אלמנט מפחיד. נסביר קצת יותר על נושא עקירה כירורגית לשן וננסה להוריד את רמת הפחד בכל הנוגע אל עקירה כירורגית לשן.

מה זאת עקירה כירורגית לשן?

השיניים שלנו נחשפות מידי יום, מידי שעה ולמעשה בכל רגע למפגעים, וגם אם נהיה קפדניים ביותר במוקדם או במאוחר נצטרך את שירותיו של רופא שיניים.אולי בגלל חבלה ישירה אולי נזק מתמשך שהתעלמנו ממנו או פשוט חוסר היגיינה. לא משנה מה הסיבה חייבים לבצע בדיקות תקופתיות לשיניים ולטפל מבעוד מועד בכל בעייה שמתגלה. אם ויש בעייה בשיניים המצריכה עקירת שן חשוב להכיר את 2 סוגי העקירות הנפוצות. הראשונה היא עקירה סטנדרטית המתבצעת באופן בו רופא השיניים לופת את השן החולה (כמובן לאחר שהרדים את האזור) ומושך את השן החולה החוצה בעזרת צבת או מלקחיים ייעודיים. לעיתים השן מקובעת בצורה שאינה מאפשרת עקירה רגילה או השן תהיה רקובה מידי לעקירה ואז הרופא נאלץ לבצע עקירה כירורגית לשן. עקירה כירורגית היא למעשה דומה מאוד לעקירה סטנדרטית למעט ההבדל שעל מנת להוציא את השן מבצעים חיתוך בחניכיים סביב השן החולה ועל ידי כך היא משתחררת. מכיוון שמבצעים חיתץוך, ומכיוון שהחיתוך נעשה תחת הרדמה מקומית עקריה זו נקראת עקירה כירורגית לשן. זהו! זה כל ההבדל בין עקירת שן רגילה לבין עקירה כירורגית – אותו חתך לשחרור השן. אופן ההחלמה כמעט זהה להחלמה מעקירת שן רגילה.

יוצאים מן הכלל עקב לשן

הבנו כי לשן הפכה להיות פעולה המתבצעת בקלות ועם מינימום בעיות או עיכובים. אך יחד עם זאת לעיתים יש מקרים חריגים יוצאים מן הכלל שיש לתת עליהם את הדעת:

  • צפיפות עצם הלסת – כידוע השן מקובעת לעצם הלסת. יש מקרים בהם צפיפות העצם נמוכה והשן מקובעת חזק מידי, חלק מהעצם במהלך העקירה נשבר, אמנם זהו נזק משני זה ואין בעיה לטפל בו בצורה יזומה אך לרוב ההחלמה היא טבעית ועצם הלסת מתחדשת מעצמה.
  • חלל סינוס – יש מקרים בהם העקירה יוצרת מעבר אל חלל הסינוסים, יש חשש לזיהום דבר זה עלול לגרום לזיהום אשר מטופל על ידי אנטיביוטיקה, ההחלמה היא טבעית.
  • פגיעה בעצבי הפנים – אחז מהמקרים הנדירים הוא פגיעה באחד מעבי הפנים, פגיעה זו יוצרת תחושת נמלול ולעיתים אובדן חוש טעם, סימפטומים אלו נעלמים מעצמם עם הזמן ללא צורך בטיפול מיוחד.
  • התפתחות זיהום – אי שמירה על היגיינה לאחר ביצוע הטיפול עלולה ליצור זיהום שבעקבותיו הרופא ירשום לכם טיפול מונע כגון לקיחת אנטיביטיקה
  • דימום בלתי פוסק – לרוב דימום לאחר עקירה כירורגית הוא הגיוני וסטנדרטי כמו לאחר כל ניתוח או חתך, אולם לעיתים הוא ממשיך בצורה מוגברת ומומלץ להגיע אל הרופא המטפל לצורך בדיקה.

למען הסר כל ספק

המידע והתוכן במאמר זה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל חומר רפואי המופיע במאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השירותים והמידע במאמר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאים אותם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן ולצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא מוסמך בעל רישיון והכשרה מתאימה.