דף הבית סולר בטיחות, עוצמה, יעילות ומינימום עלויות – סולר לתחבורה זו התשובה

בטיחות, עוצמה, יעילות ומינימום עלויות – סולר לתחבורה זו התשובה

את שנת המילניום אתם זוכרים? כולם חשבו שיתעופפו לנו חלליות בכל מקום, אז מה שבעצם קורה זה שאכן המשימה של להגיע לירח הפכה להיות נגישה יותר ( לבעלי הממון כמובן) ואף יש טיסות חלל אזרחיות פרטיות למי שיכול להרשות לעצמו.

את שנת המילניום אתם זוכרים? כולם חשבו שיתעופפו לנו חלליות בכל מקום, אז מה שבעצם קורה זה שאכן המשימה של להגיע לירח הפכה להיות נגישה יותר ( לבעלי הממון כמובן) ואף יש טיסות חלל אזרחיות פרטיות למי שיכול להרשות לעצמו. אולם לעת עתה עולם כמנהגו נוהג, ורכבים כבדים, כלי עבודה מאסיביים וגנרטורים עדיין צורכים דלקים על מנת לפעול וללא ספק סולר לתחבורה הינו הנפוץ ביותר. אנו יכולים לראות כיום מעדיפים שימוש עם סולר לתחבורה והסיבה לכן היא "בטיחות" בראש ובראשונה אולם יש הרבה מעבר לכך. סולר לתחבורה בעל עלויות נמוכות יותר מכל דלק אחר ואם אנו רוצים להפעיל את הכלי לאורך זמן ולשעות ארוכות הרי ששימוש עם סולר לתחבורה הינו עדיף על פני דלק שהוא גם יקר וללא ספק הכי פחות בטיחותי לשימוש בשל הנפיצות שלו.

 

כל הסיבות להעדפת סולר לתחבורה על פני דלקים אחרים

כאמור שימוש בכלי עבודה כבדים שיש צורך להפיק מהם אנרגיות ועוצמות גבוהות יופעלו ללא ספק על ידי סולר לתחבורה, נשאלת השאלה למה? העולם צועד אל עידן חדש שבו כלי הרכב הופכים אט אט לחשמליים יותר ויותר, יתרה מכך, נורווגיה היא הראשונה בעולם שיש בה למעלה מ 85% כלי רכב חשמליים, והיתר הם היברידיים או כלי עבודה כבדים הפועלים על סולר. אם ננסה להשוות בין סולר לתחבורה לבין הפעלת אותו כלי עם בנזין או חשמל אנו נמצא את עצמינו מול כמה בעיות עיקריות, הראשונה היא העלויות, בנזין עולה הרבה יותר מאשאר סולר, ואילו החשמל תלוי בסוללה ששימוש מאומץ בה מגביר את השחיקה שלה, קל וחומר אם אנו רוצים להפעיל מכבש, או טרקטור במשך 12 שעות רצופות. לכן סולר לתחבורה הינו האידיאלי מבחינת עלויות, ויכולת הפעלה בזמן מאמץ.

 

בנוסף על סולר לתחבורה יש כמובן עדיין עוד דלקים

כפי שהבנו כלי עבודה מסיביים עדיף שיופעלו על ידי סולר לתחבורה ולא רק בגלל העלויות אלא גם בשל הבטיחות שקיימת בשימוש עם סולר בכלל ועם סולר לתחבורה בפרט. חשוב לציין כי קיימת הפרדה ברורה בים סולר לתעשייה שאיתו גם משתמשים לצורכי הסקה לבין סולר תחבורה המיועד להפעלת כלי עבודה, גנרטורים וכדומה. אלו סוגי הדלקים נפוצים שקיימים בשוק:

נפט / תחליף נפט – חומר ממעמקי האדמה שמשמש לייצור אין ספור דברים, החל מתרופות, שמנים ועד לחימום והסקת הבית.

דלק / בנזין – כיום עדיין רכבים וכלים רבים מופעלים על ידי דלק אולם חשוב לזכור כי דלק הינו חומר בעירה דליק ונפיץ ביותר ולכן בהפעלה של כלים כבדים בשטח ששם יתכן ויהיו ניצוצות הוא פחות מומלץ.

סולר לתחבורה / סולר לתעשייה והסקה – המענה המושלם מבחינת עלויות ובטיחות לבנזין הנפיץ השימוש הנרחב בו נעשה גם לצורכי חימום והסקת מבני וגם לצורכי הנעת כלי עבודה וציוד כבד, הוא אינו נפיץ ובעל ניצולת גבוהה ביותר, כלומר פחות סולר יותר עבודה.