דף הבית איכות חיים ניקיון שמירה על השטיח עם חומרי ניקוי מתאימים

שמירה על השטיח עם חומרי ניקוי מתאימים

בין אם בעבר עיצבתם בית, אם זה הבית שלכם או של מישהו אחר, אתם יודעים כמה דברים ניתן לעשות בעצמכם. משמע, האפשרויות אינן מוגבלות. כשאתם מעצבים בית אתם יכולים להתאים אותו בצורה מושלמת לאדם שעומד לגור שם. ניתן לבחור סגנון מסוים או תבנית, או שאפשר לנוע ביד חופשית ולעשות כל מה שבא לכם בראש. כשמעצבים בית ניתן להביע את עצמכם ואת הסגנון שלכם בתמונות, רהיטים, צבעים, קישוטים וגם שטיחים. עם כל הטוב שבדבר, כל פריט נוטה לצבור לכלוך במידה כזו או אחרת. לדוגמה, תמונות יצברו אבק, ספות יצברו לכלוכים מהאנשים שיושבים עליהם, כסאות מטבח יתלכלכו מדברים שנופלים עליהם על ידי הסועדים, וניתן להמשיך כך לנצח. אך בחזרה לנושא שלנו: על מנת למנוע מהרהיטים להתלכלך בצורה קיצונית ולצבור כתמים שלא יירדו לעולם יש לנקות אותם וחשוב לבחור חומרי ניקוי מתאימים על מנת לא לגרום לנזקים. אולי זה רק נשמע פשוט, אבל יש הרבה דברים שצריך לדעת בעניין. יש חומרי ניקוי מיוחדים לחלונות, חומרי ניקוי מיוחדים לספות, לרצפות  ולכל רהיט יש חומר המיועד לו. המידה ולא נקנה חומר המתאים לפריט ספציפי שאליו הוא נועד, זה כמו לחפוף עם ג'ל גילוח. לא אפקטיבי. במאמר שלפניכם תלמדו איזה פריט הכי קשה לנקות, איך לנקות אותו ואף תקבלו טיפים שיעזרו לכם בניקיונו.

שטיחים וחומרי ניקוי

אם כבר ניחשתם על פי הכותרת, הפריט שהכי קשה ומסורבל לנקות הם השטיחים. שטיחים הם שם כולל לקבוצה של פריטי אבזור לבית העשויים מחומרים שונים, אך לכולם אותן מטרות – להוסיף לעיצוב הבית (מכיוון שניתן להתאים אותם אליכם בצורה הטובה ביותר), שמירה על שימוש עם חומרי ניקוי מתאימים לרצפה, לשטיחים, לספות תאפשר להם אריכות חיים. בעיקר ניקיון הרצפה (כי הם נמצאים על הרצפה כל היום ושומרים עליה מלהתלכלך) וחימום הרגליים של הדורכים עליהם ( בימי החורף הקרים השטיחים עוזרים בלחמם את הרגליים של מי שדורך עליהם ושומרים עליו מלדרוך על הרצפה הקרה. שטיחים הם פריט שמאוד קשה לנקות ויש חשיבות רבה בבחירת חומרי ניקוי מתאימים לשטיחים על מנת לשמור על הניקיון ועל מנת להסיר לכלוך או כתמים שנוצרו עם הזמן. גם כי הם מתלכלכים מהר מאוד וגם כי הניקוי עצמו מסובך יותר מדברים אחרים. אתם שואלים אבל למה הם מתלכלכים מהר?  פשוט, שטיח נמצא על הרצפה ולכן כל מי שעובר דורך עליו ומלכלך אותו וגם כי לפעמים אוכלים מעליו ודבר כזה יכול להשאיר כתם. הניקוי שלו הוא מסובך לכאורה מסיבה אחת, כל שטיח עשוי מחומר אחר כמו כותנה, צמר, פוליאסטר, גומי, וכו. לכל סוג שטיח יש שיטת ניקוי שונה ויש חומרי ניקוי שונים המיועדים לכל סוג של שטיח.

מה יקרה אם לא נטפל בשטיח עם חומרי ניקוי מתאימים?

במידה ולא נטפל בשטיח בצורה טובה או נשתמש בחומרי ניקוי שאינם מתאימים אנחנו מזמינים לנו קיצור חיים לשטיח, רוב הסיכויים שהוא יספוג כתמים שיישארו לצמיתות או יאבד מהרכות שלו או יתחיל להתפורר או להתפרק. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם למנוע את זה:

  • תחזוקה שוטפת: המפתח לשמירה על שטיח הוא תחזוקה. שמירה על השטיח מדבירם שעלולים לפגוע בו, ניקוי בפרקי זמן קרובים וקבועים, אך למרות זאת אורך החיים של השטיח תלוי בסוג החומר שהוא מיוצר ממנו.
  • הפיכת השטיח על פניו: הנה עוד טריק שלא כולם יודעים, מדי פעם לפעם מומלץ להפוך את השטיח כלפי מטה על מנת לאפשר לחלק התחתון שלו להתאוורר. פעולה זו תמנע מהחלק התחתון לצבור לכלוך ולפגוע ברצפה עצמה, אחת מהמטרות של השטיח היא לשמור על הרצפה (אם לא ידעתם).

בחירת חומרי ניקוי מתאימים: התייעצו עם החנות המוכרת לכם את החומרים, ודאו שאתם מסבירים ממה עשוי השטיח שלכם וודא ו התאמה ביןו השטיח לחומר הניקוי שלו.