דף הבית בנייה ושיפוצים רגע לפני החתימה על רכישת בית חדש תקראו את זה!

רגע לפני החתימה על רכישת בית חדש תקראו את זה!

בדק בית הינו הערך העליון לאומדן האמיתי של שווי הנכס שלכם, ועכשיו במשפט ברור יותר, ללא בדק בית לא תדעו כמה הבית עולה באמת. יהיו לא מעט שיחשבו שצביעת שער הכניסה בצבע מיוחד יעלה את מחיר הבית אך חריגת בנייה או חוסר באישור בשל חריגת בנייה יכולה להוריד את ערך הבית פלאים. בדק בית בא בעצם לתת את התמונה האמיתית לנכס, בין אם זה בית חדש או ישן, בין אם בנה אותו קבלן מדופלם או קבלן זוטר. בדק בית יחסוך לכם הרבה כסף "הרבה" מאוד כסף!.

"מה שרואים מכאן לא רואים משם"

יהודית רביץ ניסחה את זה מצוין בשירה " לקחת את ידי בידך…" ואכן לעיתים קרובות מה שנראה לעין כבית מושלם יכול עד מהרה בזכות בדק בית להתגלות כחורבה או כבור לבליעת כספי שיפוצים ללא תחתית. בדק בית מטרתו בדיוק זו, למנוע מצב שבו אתם מוציאים ללא הרף כספים לתיקון ושיפור ליקויים בבית. בדק בית בודק ביסודיות החל מזווית הריצוף ועד לשכונה בה ממוקם הבית. לא אחת משתתפים בתהליך בדק בית מומחים חיצוניים שנותנים מענה מיידי לכל בעיה או שאלה. החשיבות של בדק בית היא להראות ולמצוא ליקויים או תקלות שקיימות בבית, הרבה לפני שמביאים את בעל המקצוע. לאחר איתור התקלות באופן עצמאי מה שנותר הוא לאמוד את העלויות הנדרשות לתיקון.

בדק בית, מה תעשו עם הממצאים

יתכן כי בדק בית שיתבצע יאתר ליקויים זניחים או לחילופין ליקויים בעלי משמעות רצינית. עצם העובדה שיש בידכם מסמך שמאשר את הביצוע של בדק בית, מסמך שמראה בדיוק מה ההוצאות או העלויות הנדרשות להבאת הנכס למצב בו המגורים סבירים. הוא כלי מיקוח שבעזרתו תוכלו לשדרג את הנכס או לתבוע את הקבלן האחראי . ביצוע של בדק בית הפך עם הזמן להיות מעין נכס צאן ברזל. אם נרצה לסכם את עניין בדק בית הרי שהמטרה העיקרית היא עבורנו, על מנת שנוכל לרכוש בית בלי הפתעות כגון גילוי פגם בריצוף או הצנרת.