דף הבית בנייה ושיפוצים ציוד צביעה על צבע לאוניות ושימור חלקי העץ

על צבע לאוניות ושימור חלקי העץ

אם אתם בעלי אונייה או סירה, כדאי תקראו את המאמר הבא שמסביר ומטפל בבעיות העץ שנוצרות בדרך כלל עקב בלאי מתמשך. גם אם אתם מאלו שמקפידים על תחזוקה שוטפת לאונייה שלכם עדיין יש בלאי מצטבר שתצטרכו לטפל בו, הבלאי מתבטא בשחיקת חלקי הע השונים של האונייה.

ספריי צבע
ספריי צבע

אם אתם בעלי אונייה או סירה, כדאי תקראו את המאמר הבא שמסביר ומטפל בבעיות העץ שנוצרות בדרך כלל עקב בלאי מתמשך. גם אם אתם מאלו שמקפידים על תחזוקה שוטפת לאונייה שלכם עדיין יש בלאי מצטבר שתצטרכו לטפל בו, הבלאי מתבטא בשחיקת חלקי הע השונים של האונייה. אמנם הפתרון המיידי הוא לקחת פח צבע לאוניות ולצבוע אולם לא תמיד הנזק שקיים ניתן טיפול פשוט כל כך ויש צורך לא אחת לבצע טיפול מורכב יותר על מנת לתקן ולשמר את חלקי העץ השונים. צבע לסירות הינו אמנם המרכיב העיקרי אך ללא ספק אם אתם צריכים לתחזק את חלקי העץ באונייה תצטרכו הרבה יותר מאשר צבע לאוניות על כך ועוד בהמשך.

לא כל צבע הוא צבע לאוניות

למראית עין הצבעים אולי נראים אותו דבר אולם כאשר אתם צריכים לבצע תחזוקה לאונייה שלכם כדאי שתבחרו לעבוד עם צבע לאוניות ולא "סתם" צבע על מנת שהתוצאות יהיו משביעות רצון עבורכם. כאשר מדובר על חלקי העץ באונייה אנו מבינים שהוא בעייתי יותר,מצד אחד העמידות שלו והחוזק שלו גבוהים ביותר תוך לקיחה בחשבון שעץ שוקל פחות מברזל, ומצד שני העץ הוא זה שנותן את המראה ייחודי לאונייה, על כן חלקי האונייה שעשויים מעץ והכוונה אל אלו החשופים לשמש, רוח, מי ים הם הפגיעים ביותר. אם אתם רוצים לשמור על חלקי העץ לאורך זמן אין מנוס מביצוע אחזקה וטיפולים שוטפים שאחד מהם הוא צביעה עם צבע לאוניות. ההבדל בין צבע לכה רגיל לבין צבע לאוניות הוא בעמידות שלו, צבע לאוניות ניחן בתכונה של עמידות גבוהה במיוחד בפני מי הים, רוחות, שינויי טמפרטורה וכמובן קרינת UV. אם תבחרו להשתמש עם צבע לאוניות איכותי סביר להניח שיעבור זמן רב עד שתצטרכו לבצע חידוש, וזאת בתנאי שחלקי העץ אינם חשופים לשמש, לרוחות או למי הים.

 

איך מיישמים צבע לאוניות?

תהליך היישום של צבע לאוניות דיי דומה לצביעת עץ רגילה, בהנחה שהץ אינו חדש והיה צבוע כבר קודם יש ללטש ולשייף את הלכה הישנה, להסיר היטב את שאריות הליטוש ולצבוע ישר על העץ, השימוש עם צבע לאוניות מסוג לכה אינו מצריך פריימר וניתן לצבוע באופן ישיר. מומלץ להמתין כ 24 שעות לייבוש מלא, ללטש עם נייר לטש עדין את החלק הצבוע ולצבוע שכבה שנייה. ההתקשות הסופית מתרחשת ברוב סוגי הצבעים לאחר 48 שעות.