דף הבית איכות חיים מדריך למתחילים לחמם עם נפט לחימום ביתי

מדריך למתחילים לחמם עם נפט לחימום ביתי

בישראל, דלק החימום הביתי הנפוץ ביותר הוא נפט לחימום ביתי. צבעו צהבהב ויש לו ריח חריף ושמנוני. להבדיל ממחימום על גז גז אשר מאוחסן במיכלים בעלי קיבול קטן יחסית, נפט לחימום ביתי מאוחסן במיכל הנמצא בחצר הלקוח שנקרא "צובר". אביזרי מיכל האחסון, ההתקנה, המיקום והמיכל עצמו חייבים לעמוד בתקנות האחסון

בישראל, דלק החימום הביתי הנפוץ ביותר הוא נפט לחימום ביתי. צבעו צהבהב ויש לו ריח חריף ושמנוני. להבדיל ממחימום על גז גז אשר מאוחסן במיכלים בעלי קיבול קטן יחסית, נפט לחימום ביתי מאוחסן במיכל הנמצא בחצר הלקוח שנקרא "צובר". אביזרי מיכל האחסון, ההתקנה, המיקום והמיכל עצמו חייבים לעמוד בתקנות האחסון ותקנות מבנים מקומיות (ניתן למצוא מידע באתרי הסוכנות לאיכות הסביבה ובאתרי הממשל). יש מגוון אפשרויות לשימוש עם נפט לחימום ביתי, אחת מהם היא שהנפט משמש לחימום דוד מים. הנפט מוצת בתא הבעירה,ומחמם מים קרים, המים החמים משמשים לאחר מכן לחימום רדיאטורים, ומספקים לבית או לבניין מים חמים לברזים, מקלחות וכו'. שימוש נפוץ נוסף הוא חימום ביתי עם קמין הפועל על נפט לחימום ביתי.

רציפות חימום עם נפט לחימום ביתי

להבדיל מחימום על ידי חשמל חימום עם נפט לחימום ביתי אינו מפסיק בעת הפסקת חשמל אלא כאשר נגמר הנפט ועל מנת להבטיח רציפות החימום יהיה צורך למלא את מיכל אחסון הנפט לפי הצורך . חיוני לעקוב אחר רמת הנפט במיכל האחסון כדי להבטיח שהוא לא נגמר. היתרון של רציפות החימום עם נפט לחימום ביתי שהחללים מתחממים ושומרים על חום אולם אם לא תדאגו לאספקת נפט יתכן שיגמר לכם לפני הזמן וכאשר תרצו להזמין לא בטוח שיהיה מלאי לספקים.

מתי מומלץ לרכוש נפט לחימום ביתי?

בתיאוריה, הזמן הטוב ביותר לקנות נפט לחימום ביתי הוא בחודשי הקיץ בהם יש פחות ביקוש למוצר. כמובן, זה לא תמיד המקרה מכיוון שיש עוד גורמים משפיעים כמו  ביקוש עולמי, שוק המטבעות והחלטות שמתקבלות על ידי אחת או יותר מהמדינות המפיקות הנפט הגדולות יכולות להיות השפעה על מחיר השוק. מומלץ לחדש את מיכלי האחסון במהלך סוף הסתיו/תחילת החורף, מכיוון שהביקוש גדל באופן משמעותי לקראת החורף, וזמני האספקה ​​הצפויים יכולים להיות ארוכים מהרגיל.

הדברים שצריך לדעת על נפט לחימום ביתי

מיותר לציין שקמינים רבים לא רואים שימוש רב באמצע הקיץ כאן בישראל. במהלך העונות החמות, אבק, לכלוך ופסולת יכולים להצטבר על (ובתוך) הקמין שלכם. אם הוא לא נקי, הקמין שלכם עשוי לא לפעול. או לעבוד באופן לקוי. לכן הקפידו לבדוק את מבערי הקמין שלכם לפני שתגבירו את החום בחורף הזה. אם הם לא מנוקים, המבערים של הקמין שלך יכולים להתקשה לתפקד כהלכה. בנוסף בצעו בדיקה כללית לצובר שלכם עוד לפני שאתם ממלאים נפט לחימום ביתי, אם יש נפט ישן מומלץ להוציאו טרם השימוש.