דף הבית איכות חיים כל מה שרציתם לדעת על מעלית למסכים וקצת יותר

כל מה שרציתם לדעת על מעלית למסכים וקצת יותר

הטלוויזיה שבתה את ליבנו ומהווה חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. לא מעט מאיתנו בוחרים להתקין את המסך במגוון מקומות חלקם סטנדרטיים כמו סלון או חדר שינה ואחרים יהיו במשרדים, חדרי ישיבות ועוד. מעלית למסך הפכה להיות טרנד סוחף בשנים האחרונות ומגוון הפתרונות מתרחב ממש כמו השכלולים של המסכים. יש מעלית למסך ידנית, אחרת מופעלת על ידי שלט רחוק, חלקן מותקנות על התקרה ואחרות מוסתרות בתוך רהיט. בסופו של יום מעלית למסכים באה לתת מענה על צורך אסתטי מצד אחד ולתת מענה לנוחות שימוש מצד שני. חשוב לציין כי התקנת מעלית למסך מרהיט או מהתקרה דורשת הכנות מקדימות והתקנה מקצועית.

מה זו מעלית למסכים?

כאשר אנחנו מתכננים רכישת מסך טלויזיה ברוב המקרים אנחנו לא לוקחים בחשבון את כל מה שנלווה אל המסך, הכוונה היא אל הציוד ההיקפי, הכבלים וכדומה. כל מסך צריך אספקת חשמל, כבל שמחבר לאנטנה או לממיר, לעיתים אף תהיה קונסולת משחקים. החיבורים השונים והציוד ההיקפי יוצרים סביבה לא נקיה כלומר כל הכבלים והחיבורים יוצרים בלגן לעיניים. מבין מגוון הפתרונות יש את מתקני התליה השונים חלקם ידניים וחלקם חשמליים ובנוסף מעלית למסך שהפכה להיות טרנד של חדרי ישיבות ומשרדי יוקרה הגיעה גם לחדר המיטות. היתרון הגדול של התקנת מעלית למסך מהתקרה או מרהיט הוא הסדר והשמירה על האסתטיקה שבאים בניגוד מושלם לתסבוכת הכבלים המוכרת. על מנת לבצע התקנה של מעלית למסך יש צורך בהכנות קודמות החל מהכנת תשתית של חשמל עבור המתקן ועד לסלילת צנרת להולכת הכבלים השונים. עיקרון הפעולה של המעליות כמעט זהה בכל סוגי המתקנים בכולם הרעיון הוא שהמסך מחובר אל תושבת הנעה על מסלול, התושבת זזה על המסלול באמצעות פקודה חשמלית שניתנת למערכת מנועים על ידי שלט רחוק. חלק מהמתקנים בעלי בוכנות, אחרים בעלי קפיצים אולם בכולם המטרה היא אחת – להזיז את המסך לכיוון שאנו רוצים. יש כמה סוגים של מעליות למסכים הנבדלים ביניהם באופן ההתקנה והייעוד שלהם. אלו סוגי המעליות העיקריות:

מעלית מרהיט – התקנה זו דורשת מזנון או שידה ייעודיים שנבנו בהתאמה עבור המעלית, זהו פתרון אסתטי בו המסך מוסתר בתוך הרהיט ורק בזמן צפיה הוא עולה מהרהיט כלפי מעלה.

מעלית מהתקרה – גם התקנה זו מחייבת בעלי מקצוע, לרוב מעלית למסך מהתקרה מותקנת בחדרי ישיבות, חדרי שינה ומקומות בהם רוצים לשמור על חלל החדר פנוי ככל האפשר.

מעלית צד -כפי שציינו מעלית למסך מרהיט עולה כלפי מעלה, מעלית למסך מהתקרה יורדת כלפי מטה ואילו מעלית למסך מהצד מזיזה את המסך התלוי על הקיר הצידה. למעשה המסך מותקן על מתקן שנע על מסילות, יש דגמים משוכללים יותר בהם לאחר הסטת המסך ניתן לצודד אותו לזוויות שונות.

ממי קונים מעלית למסך?

יש מגוון אפשרויות לרכישת מעלית למסך, חלק מהרכישות ניתנות לביצוע באתרי מכירות בחול, חלקן בארץ ובחנויות שונות. ההמלצה הגורפת היא לרכוש מעלית למסך מספק בארץ על מנת לאפשר אחריות במקרה של תקלה או בעיה ובנוסף לרוב מי שמוכר את המתקן מציע גם התקנה וללא ספק התקנת מעלית למסך חייבת להתבצע עם אחריות ומקצועיות.