דף הבית פנאי קניות כל מה שרציתם לדעת על בית מכירות פומביות והרבה מעבר לכך

כל מה שרציתם לדעת על בית מכירות פומביות והרבה מעבר לכך

בית מכירות פומביות מאפשר ביצוע מכירה של פריטים במחיר אותנטי המייצג את ערכו האמיתי, מעבר לכך יש יתרונות רבים נוספים לאותו בית מכירות פומביות בכך שיש על מי לסמוך מבחינת מקוריות, מחיר, אמינות וגיבוי במקרה שמשהו משתבש.

לא פעם אנו שומעים או רואים בסרטים תהליך של מכירות פומביות, מישהו מוכר פריט ומישהו אחר רוכש אותו, הפריט נמכר למרבה במחיר. בית מכירות פומביות מאפשר ביצוע מכירה של פריטים במחיר אותנטי המייצג את ערכו האמיתי, מעבר לכך יש יתרונות רבים נוספים לאותו בית מכירות פומביות בכך שיש על מי לסמוך מבחינת מקוריות, מחיר, אמינות וגיבוי במקרה שמשהו משתבש. אם אתם רוצים לדעת איך זה עובד ולהכיר מעט את העולם של בית מכירות פומביות המשיכו לקרוא.

מה חשוב לדעת בכל הנוגע אל מכירות פומביות – מורה נבוכים

רבים מאיתנו מכירים את המושג מכירות פומביות אך לא באמת מבינים את המשמעות שלו ומה בעצם הכוונה. למי מאיתנו שאינו בקי בכל רזי המכירה ריכזנו לפניכם כמה מן המושגים השגורים בבית מכירות פומביות:

תמחור בסיס | רזרב:

המחיר הנמוך ביותר שמוכן המוכר למכור בו את הפריט שלו, מחיר זה אינו חשוף או גלוי וידוע אך ורק לבית המכירות ולמוכר. מטרת תמחור זה היא למנוע מצב בו פריט נמכר בהפסד או במחיר נמוך משוויו.

high – low | ערך עליון – ערך תחתון:

כידוע מכירות פומביות המתקיימות תחת בקרה של בית מכירות מקצועי מאפשרות מעין מעטפת הגנה למוכרים. ערכים אלו – עליון ותחתון הם הערכים שבית המכירות מתמחר את הפריט מטווח המחיר הנמוך ביותר שניתן לקבל ועד למחיר הגבוהה ביותר, זהו למעשה תחום התמחור.

Hummer price | מחיר פטיש :

יש כמה סוגים של מכירות פומביות כאשר הנפוצות יותר הן מכירות פומביות אנגליות ומכירות פומביות הולנדיות, ההבדל הוא באופן הגשת הצעות המחיר:

מכירות פומביות בשיטה האנגלית – היא המוכרת ובעצם כל מציע צריך לתת הצעת מחיר לרכישה גבוהה יותר מהקודמת, המחיר הגבוהה הוא הזוכה.

מכירות פומביות בשיטה ההולנדית – מתחילים מהצעת המחיר הגבוהה ביותר (לפי תחום הערכים) הצעות המחיר שמורות אצל בית המכירות במעטפה סגורה. הכרוז מכריז כל פעם על מחיר נמוך יותר, הזוכה הוא זה שהסכים לשלם את המחיר המוצע, המכירה נגמרת כאשר מגיעים לערך הנמוך ביותר.

עמלות:

עמלות המחושבות על ידי בית מכירות פומביות מתחלקות ל 2 חלקים, העמלה של המוכר, והעמלה של הקונה:

עמלת קונה – כאשר פריט נמכר המוכר מוסיף את אחוזי העמלה של בית המכירות על מחיר הפריט.

עמלת מוכר- המוכר לאחר ביצוע המכירה מקבל את המחיר שנקבע למכירה וממנו מורידים את העמלה של בית המכירות, מיסים וכדומה.

 

בסופו של יום זו תחרות של מכירות פומביות

חשוב לזכור כי מכירות פומביות הם בסופו של דבר תחרות, תחרות לרכישת פריטים לכל המרבה במחיר. מגוון הפריטים המשתתפים בבית מכירות פומביות מגוון מאוד וכל פריט מתומחר. חשוב להתייעץ עם מומחים בין אם הם חיצוניים ובין אם הם מטעם בית המכירות על מנת לקבל חוות דעת והערכת מחיר מדויקת ככל הניתן.