דף הבית עסקים מיגון ואבטחה ככה תתקינו כספת משרדית

ככה תתקינו כספת משרדית

אם חיפשתם כספת משרדית ללא ספק גיליתם שיש לא מעט סוגים וסגנונות של כספות, ההבדלים בייהם משמעותיים, חלקן יהיו כבדות יותר, אחרות חסינות אש וכאלו עם תקן שיעקב פריצה אפילו למשן שעה. המטרה של הכספות היא למנוע גישה אל הדברים חשובים לנו מפני זרים. אולם לא חשוב עד כמה הכספת שלנו חזקה, מוגנת או עם תקן גבוה, פרט חשוב שאסור להקל בו ראש הוא עניין ההתקנה. ככל שתקפידו על התקנה טובה יותר כך תקטינו את הסיכוי של הגנב לעקור את הכספת ולברוח איתה. הסיבה היא שגנבים תמיד יעדיפו לשהות פחות זמן ככל האפשר במקום בו הם גונבים ואם יש כספת הם מעדיפים לעקור אותה ממקומה ולברוח איתה למקום בו הם יוכלו לפרוץ אליה ללא הפרעה.

לכל כספת משרדית התקנה משלה

התקנת כספת משרדית תלויה בגורמים שונים כאשר הראשון שבהן הוא סוג וגודל הכספת, ככל שהכספת קטנה יותר כך יהיה לגנב קל יותר לעקור ולברוח איתה, לכן כספת משרדית קטנה צריכה התקנה רצינית יותר מאשר כספת גדולה שיש לה מעבר למרכיב הגודל גם את המשקל (לרוב כספות גדולות שוקלות יותר). אלו סוגי ההתקנות הנפוצות, כמובן שיש לא מעט אפשרויות להתקנת כספת משרדים אך כל דבר לגופו:

  • התקנה סטנדרטית לקיר / רצפה – מבין כל ההתקנות זו ללא ספק התקנה רגילה ומוכרת. כספת משרדית שאין בה תכולה יקרת ערך אינמ מחייבת התקנה מורכבת ולכן קיבוע אל קיר או רצפה עם בורגי ג'מבו זה דיי והותר.
  • התקנה סטנדרטית לבטון – להבדיל מהתקנה על קיר שעשוי מבלוקים כאשר מחברים עוגני ג'מבו לבטון הפירוק קשה הרבה יותר.
  • התקנה לתוך קיר – אם אתם בתהליך שך בניית בית חדש או שיפוצים כדאי שתשקלו להתקין כספת לתוך הקיר, שיטת התקנה זו תגן היטב על דפנות הכספת ולכן מומלץ להקפיד על דלת חזקה במיוחד.
  • התקנה ועיגון לפלטת פלדה – שיטת עיגון מהטובות שיש, לרוב כספות שיש בהן תכולה יקרת ערך יותקנו בשיטה זו, כך מובטח כי עקירת הכספת תהיה קשה במיוחד.

השאלה הנשאלת היא איזו התקנה מתאימה? האם ניתן לבצע התקנה מסויימת המותאמת לסוג כספות על כספת משרדית אחרת? שאלות אלו ועוד הנוגעות להתקנה מחייבות ייעוץ מקצועי אולם קחו בחשבון כי הכל צריך להיות בפרופורציה, כלומר אל תתפתו לבצע התקנה מוגזמת כאשר אין ערכים המצדיקים זאת או שהערכים נמוכים.

מי יתקין את הכספת שלי?

כפי שכבר הבנו התקנת כספת חייבת להתבצע בצורה מיומנת ועל ידי בעלי מקצוע. ההתקנה חייבת לתת מענה למקרים שגנב ינסה לעקור את הכספת ממקומה. כספת משרדית יכולה להיות מוגנת וחזקה ככל שתהיה עדיין ללא התקנה תהיה לנו בעיה רצינית מכיוון שהגנבים לרוב מעדיפים לעקור את הכספת ולברוח איתה. חשוב שתפנו חברה מקצועית ומוכרת שיש לה ניסיון וותק בהתקנת כספות, כמו כן וודאו שהיא מוכרת על ידי הרשויות. אל תתפתו לבצע התקנה בעצמכם או על ידי מתקין לא מימן מכיוון שהסכנה בהתקנה לא איכותית יכול לבוא לידי ביטוי בגניבת הכספת שלכם גם אם היא כספת משרדית.