דף הבית שיווק ומכירות יועץ שיווקי, למה צריך אותו ?

יועץ שיווקי, למה צריך אותו ?

יועץ שיווקי, בעידן של אתגרים מוגברים, מלחמות על נתחי שוק רלוונטיים, שוק תחרותי, ריבוי מידע, ספקי שירותים ומוצרים, כבר מזמן אינו רק עניין של אופנה או פריבילגיה עסקית. יועץ שיווקי איכותי הוא נכס יקר וחשוב לכל חברה או עסק שרוצים לגדול ולצמוח גם אם אינכם מעוניינים להיות מובילי שוק. כיצד יועץ שיווקי תורם לעסק שלנו?

יועץ שיווקי, בעידן של אתגרים מוגברים, מלחמות על נתחי שוק רלוונטיים, שוק תחרותי, ריבוי מידע, ספקי שירותים ומוצרים, כבר מזמן אינו רק עניין של אופנה או פריבילגיה עסקית. יועץ שיווקי איכותי הוא נכס יקר וחשוב לכל חברה או עסק שרוצים לגדול ולצמוח גם אם אינכם מעוניינים להיות מובילי שוק. כיצד יועץ שיווקי תורם לעסק שלנו ?

תפקידי יועץ שיווקי בעסק

יועץ שיווקי נדרש בעסקים וחברות לשיפור האפקטיביות של הפעילות השיווקית על ידי מיקוד השיווק בפלח שוק רלוונטי, הגדרת מנועי צמיחה של החברה, בחירת מדיות ומסרי שיווק מתאימים להבאת כמות ואיכות פניות נכנסות של לקוחות פוטנציאליים, הגדרת המשפך השיווקי ומקסום התהליכים מקבלת ה"ליד" הנכנס ועד המכירה הסופית.
יועץ שיווקי איכותי, עוזר ליזמים מתחילים וגם לבעלי עסקים ותיקים לבנות את אסטרטגיית השיווק והמכירות, תהליכי העבודה ושיטות העבודה. יועץ שיווקי מכיר את השווקים, מבין את המדיה ויכול לבנות תהליכים שמניבית תוצאות עסקיות בטווח זמן קצר יחסית ובכך לשפר את רמת ההכנסות והרווחיות של החברה בצורה משמעותית.

מה יועץ שיווקי תורם לעסק שלנו

כבעלי עסקים וחברות, אתם עלולים לחשוב "מה אני צריך שירותים של יועץ עסקי ?", שיועץ עסקי זה שירות מיותר ובטח אינכם מעוניינים להוציא כסף נוסף על סך ההוצאות המטורפות שיש לכם בארגון. האם ההוצאה עבור שירות יועץ שיווקי זניחה לעומת התרומה שהוא מספק לחברה ?
שירותי ייעוץ שיווקי המבוססים על תהליכים מסודרים ומוגדרים מראש יוצרים יתרונות ברורים המתורגמים להכנסות, לרווחים ולתוצאות עסקיות משופרות. להלן 5 סיבות למה כל עסק חייב להשקיע ביועץ שיווקי איכותי :

  1. יועץ שיווק עובד על פי תוכנית עבודה אסטרטגית מוגדרת מראש שתסייע לעסק שלכם לעמוד ביעדים העסקיים ולעבוד על פי תהליכי עבודה מסודרים ויעילים.
  2. יועץ שיווק מסייע בתכנון ובאסטרטגיה מעשית לשיפור איכות המכירה של הצוות, להגדרת פלח השוק הרלוונטי, לשימור הלקוחות הקיימים ולהגדלת המכירות בחברה.
  3. יועץ שיווקי מסייע בבניית מסרים שיווקיים, בבחירת המדיה ובבחירת ספקים ומומחים שונים בתחום הפרסום, יחסי הציבור, קידום ארוגני של אתר החברה, קידום מכירות וחשיפה איכותית ברשתות החברתיות.
  4. יועץ שיווקי איכותי או חברות יעוץ, מטפלות בניהול השיווק והמכירות של החברה במיקור חוץ, כך שניתן לשכור את שירותיהם במקום להעסיק עובדים שכירים ובכך ליצור ארגון רזה ויעיל.
  5. רכישת שירותי יעוץ שיווקי או חברת יועצים, היא דרך מצוינת לוודא שאתם כמנהלים עושים את כל מה שצריך כדי לתת לחברה שלכם את הכלים להתמודדות בשוק תחרותי ואגרסיבי.

כיצד בוחרים יועץ שיווקי ?

יועץ שיווק בוחרים על פי המומחיות שלו. ישנם יועצים שיווקיים רבים עם התמחויות שונות כגון: הגדלת המכירות, ניהול המדיה החברתית, קידום אתרים ופרסום בגוגל, מומחים לפרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, מיתוג ומיצוב מחדש. התמחויות שונות ליועצי שיווק שונים ואתם נדרשים לבחור את היועץ השיווקי שמתאים לחברה שלכם. העסקת יועץ שאינו מתאים לצורכי חברתכם עלולה להיות לא יעילה, יקרה כלכלית ומבזבזת לעסק שלכם זמן יקר. מהם הכללים בבחירת יועץ שיווקי איכותי ?

ניסיון – יועץ שיווקי חייב להיות עם ניסיון רלוונטי בשוק בו אתם פועלים. אם יש באפשרותכם לשכור חברות יעוץ שיווקי זה עדיף, היות והניסיון בחברות גדול והם מספקים פתרונות על ידי צוות מגוון של יועצים.
ידע – הבנה של תחום היעוץ השיווקי לא פחות מהבנת תחום השיווק. רצוי לבדוק האם ליועץ השיווקי יש תואר אקדמי, איפה למד את המקצוע ומהם הפעילויות השיווקיות המוצלחות שעשה עבור לקוחותיו בעבר.
סדר – יועץ שיווקי חייב להיות מסודר, עובד על פי תהליכים ידועים ומוגדרים מראש וכל הפעילות השיווקית חייבת להיות מתוכננת מראש. חשוב לשאול את היועץ השיווקי מהי שיטת העבודה שלו.
כימיה טובה – עבודה עם יועץ שיווקי היא צמודה, שוטפת ורציפה, נדרש לבחור יועץ שיווקי שנחמד ונעים לכם לעבוד איתו, שאתם סומכים עליו ונותנים לו את כל הקרדיט לבצע פעילויות שיווקיות מתאימות הצלחת הארגון.

שיטות עבודה מול יועץ שיווקי

ישנם דרכים רבות לעבוד מול יועץ שיווקי כשהמטרה לשפר את ביצוע השיווק והגדלת המכירות של ארגונכם. להלן שיטות העבודה מול היועץ השיווקי :

  1. בטרם תחילת תהליך ליווי שיווקי של חברתכם, היועץ השיווקי חייב להכין במשותף אתכם את האסטרטגיה השיווקית לשנת העסקים הנוכחית. אסטרטגיה שיווקית הכוללת תוכנית עבודה מעשית היא הבסיס לפעילות הליווי והיעוץ השיווקי בהמשך.
  2. יועץ שיווקי מומחה בהגדלת המכירות לוקח אחריות על ביצועי המכירות של החברה ולעיתים גם על ניהול צוות המכירות. יועץ שיווקי מומחה בהגדלת המכירות מפקח על תהליכי המכירה ברמה יומית, מבצע אימוני מכירה לצוות לשיפור יכולות המכירה, בקרה על הנתונים ובניית מדדי KPI, ביצוע ישיבות שיווק ומכירות שוטפות ועדכון מנהלי החברה על התוצאות העסקיות והעידה ביעדי המכירות שהוגדרו מראש.
  3. יועץ שיווק ממוחה מדיה איכותי יכול לעשות חלק גדול מהשיווק של חברתכם באופן עצמאי ובשם העסק שלכם ולעדכן אחת לחודש על הביצועים, ה"לידים", המסרים וכד'.
  4. אפשרות נוספת במידה וההתמקדות בשיווק הינה במדיה החברתית, יועץ שיווק יכול לאמן וללמד את המנהל אות את מי מהצוות הקיים כיצד להוציא קמפיינים שיווקיים ולנהל את המדיה החברתית ולהיות אחראי על האופטימיזציה, הפילוח והמסר השיווקי.
  5. ניתן לעבוד עם יועץ שיווקי על בסיס קבוע ב"ריטיינר" חודשי לליווי שוטף של החברה בתהליכי השיווק והמכירות שלה (מומלץ), או על פי קמפיינים שיווקיים או תהליכי מכירה שונים. לדוגמא : שימוש ביועץ שיווקי לצורך הדרכות מכירה, או רק לבניית תוכנית עובדה אופרטיבית, או רק לליווי מנהל המכירות הקיים, או רק לאימון צוות המכירות. אם היועץ השיווקי מומחה למדיה, ניתן גם אותו לשכור לקמפיינים ספציפיים או בניית מסר שיווקי, פילוח קהל המטרה או בחירת המדיות השונות.

הצלחה לכולם.

הכותב, דרור כהן מנכ"ל חברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק, מספקים יעוץ שיווקי ממוקד הגדלת המכירות לארגונים וחברות.