דף הבית אירועים חינה אצל עדות שונות

חינה אצל עדות שונות

על טקס החינה ניתן לכתוב ספרים ומגילות וחשוב לדעת שהוא אינו משויך לעדה אחת בלבד אלא לכמה עדות שונות. טקס החינה נחגג באופן המסורתי בקרב עדות יוצאי צפון אפריקה כגון אלג'יר, תוניס, מרוקו ועוד. טקס החינה נערך לפני יום החתונה עצמו כאשר כל המשפחה והחברים של הזוג המאושר נאספים כולם לחגיגה אחת גדולה ועשירה. כל האורחים נאספים על מנת לברך את החתן והכלה לחיים פוריים, מתוקים וכמובן, מלאי שפע. כיוון שעקרון השפע מוביל את האירוע, כל מאפייניו מתוכננים בהתאם. אירוע חינה הוא אירוע גדול בו לוקחים אלמנטים שונים ומעצימים אותם. אפשר לומר שחינה דומה מאוד למשתה כמו שהיו עורכים בעבר, משתה שהיה מתחיל לאחר מריחת עיסת החינה. חינה היא בעצם צמח ממנו מפיקים עיסה אדמדמה אותה מורחים על כפות ידיהן של האורחים בצורת עיגול. הסיבה שמורחים את העיסה בצורת עיגול היא הדמיון בינו לבין צורה של מטבע שכאמור מציין שפע רב. המסורות משתנות בין עדה לעדה אך הרעיון הכללי של אירוע החינה נשאר זהה.

מאפיינים דומים אך שונים

מי שעוד לא יצא לו לחגוג אירוע חינה, מחכה לו הפתעה גדולה ומסיבה בלתי נשכחת. חשוב לציין שכיום, למרות שעדות שונות חוגגות את האירוע המסורתי, גם עדות שחינה היא אינה חלק מהמסורת שלהן נהנות לחגוג אירוע כזה. חינה הפכה מאוד פופולרית בקרב כל העדות ברחבי מדינת ישראל. הנה כמה מאפיינים של חינות שונות:

  • חינה מרוקאית: הצבעים השולטים והמאפיינים את עיצוב החלל והתלבושות הם צבעים אדומים וזהובים. התלבושות משלבות תכשיטים מזהב ונוכל למצוא סוגי תלבושות שונות גם לנשים וגם לגברים כמו גלביות מעוצבות ולבוש מסורתי הנקרא "קשואה אל כדירה". המאכלים באירוע יאפיינו את העדה ונוכל למצוא מאכלים כמו קוסקוס, קציצות מרוקאיות בנוסף למתוקים רבים בהם ידועה העדה המרוקאית כמו מעמולים, שבקיה וכולי.
  • חינה פרסית: בחינה פרסית נוכל למצוא מאפיינים דומים אך הלבוש יהיה יותר לפי העדה הפרסית כמו גם האוכל שיכלול מאכלים פרסיים כגון אורז פרסי, עוף, בקר ושימוש רב בתבלינים כמו זעפרן, הל וציפורן. בין המתוקים הפרסיים נמצא עוגיות אורז שנקראת נון ברנז'י, עוגיות חומוס ועוד מתוקים רבים וטעימים.
  • חינה תימנית: החינה התימנית כמו שאר העדות שחוגגות חינה, היא עשירה וצבעונית גם כן אך עם מעט מאפיינים משלה. בדרך כלל החתן יחבוש כובע גבוה והכלה תלבש שמלה או תלבושת מעוצבת ומפוארת המשלבת שרשראות על החזה ועל הסנטר. המאכלים כמובן יאפיינו את העדה התימנית ביניהם בצקים מסוגים שונים, סלטים והכי חשוב, המתוקים ביניהם נמצא כעכים מתוקים, פטיר ועוד.

איך אתם רוצים לחגוג?

אם אתם עומדים להתחתן ורוצים לחגוג חינה, אתם לא חייבים להיות מרוקאים או תימנים. כיום כולם רוצים לחגוג את האירוע השמח והחגיגי הנקרא חינה וישנן חברות הפקה מצוינות שזהו תפקידן. חברת הפקה ותיקה ומקצועית, יכולה לערוך לכל אחד חינה בלתי נשכחת.