דף הבית עסקים מיגון ואבטחה שימושים שונים לכספות כבדות

שימושים שונים לכספות כבדות

כספות כבדות כשמן הן, מאוד כבדות ומסיביות. כספות אלו הן סוג אחד מתוך סוגים שונים ורבים של כספות המיוצרות על מנת להגן על תכולות ורכוש בעלי חשיבות גבוהה במיוחד. ישנו רכוש בעל ערך כלכלי גבוה הזקוק להגנה מרבית וישנו רכוש בעל ערך רגשי חשוב במיוחד הזקוק להגנה טובה באותה המידה. בתוך הקטגוריה הגדולה של כספות כבדות, הן בתוך עצמן מתחלקות לתתי קטגוריות הכוללות גדלים שונים, משקלים שונים וכמובן שמנגנוני הגנה הפועלים באופנים שונים. על מנת לרכוש כספת כבדה, ראשית עלינו להבין האם אנחנו בכלל זקוקים לכספת כזו. אין ממש טעם לרכוש כספות כבדות אם התכולה שלנו אינה זקוקה לאחת כזו. לכספות ישנם מאפיינים רבים ושונים המיועדים להגנות ספציפיות לכן, טרם רכישת כספת חדשה ואיכותית שהיא אינה מוצר זול, עלינו לבדוק את היתרונות והמאפיינים של כל סוג. רכישת כספת שאינה מתאימה לתכולה אותה נרצה לאבטח באופן הטוב ביותר לא תשיג את מטרתה. מה שיקרה הוא שהכספת גם לא תבטיח הגנה מרבית וגם העניין יסתכם בהוצאה כלכלית לא קטנה ומיותרת.

מי עושה שימוש בכספת כבדה?

כספות כבדות נוכל למצוא במקומות שונים ובעיקר כאשר משמשות גופים גדולים ומוסדות ציבוריים. בדרך כלל אלו ארגונים שברשותם כמות גדולה מאוד של תכולה בעלת חשיבות גבוהה מאוד. הנה כמה דוגמאות:

  • משטרת ישראל: משטרת ישראל מחזיקה בכלי נשק שונים. על מנת למגן את כלי הנשק בשעה שהם אינם בשימוש, על המשטרה לאחסן אותם במקום בו אף יד אדם זר לא תוכל להגיע אל הנשק. כספות כבדות מגיעות בגדלים שונים ובדרך כלל מעוגנות למקומן. כספת כבדה מטרתה העיקרית היא למנוע עקירה וגנבה.
  • משרד הביטחון: למשרד הביטחון ועוד גופים חשובים אחרים נוספים מחזיקים ברשותם כמות גדולה של מסמכים מסווגים וחשובים במיוחד כך שרמת ההגנה שלהם מוכרחה להיות מקסימלית.
  • בתי מרקחת/בתי חולים: במקומות כאלו ישנן המון סוגים של תרופות שונות. ישנן תרופות מאוד מסוכנות שניתן לקבל רק על פי מרשם לכן התרופות(סמים נרקוטיים ברישיון) מוכרחים להיות מוגנים באופן הטוב ביותר. סמים/תרופות בדיוק כמו נשק, עלולים לסכן חיי אדם.
  • חנויות: ישנן המון חנויות המחזיקות ומציעות למכירה תכשיטים יקרים מאוד. אלו יכולים להיות תכשיטים העשויים מכסף, זהב או יהלומים. חנויות אלו מוכרחות להחזיק בכספת כבדה איכותית על מנת למנוע פריצה, עקירה וגנבה .

חשוב מאוד לדעת!

כספות כבדות הן יעילות וטובות במיוחד למניעת עקירות וגנבות אך בשום צורה אינן מעידות על איכותן ועל יכולות המיגון שלהן. על מנת לרכוש כספת כבדה שיכולה להגן על תכולות שונות בוודאות, מומלץ מאוד לרכוש כספת כבדה בתקן. רק כספת בתקן מציינת בוודאות את יכולות המיגון השונות של הכספת. כספת כבדה צריכה גם להיות בעלת מנגנון נעילה מעולה וכמובן, גם להתאים אל התכולה עליה היא מיועדת להגן. אל תתפשרו בבחירת הכספת הכבדה!