דף הבית עסקים מיגון ואבטחה כספת לקנאביס רפואי

כספת לקנאביס רפואי

קנאביס רפואי הוא חומר העוזר  לאנשים רבים. מי שמחזיק קנאביס רפואי הוא אדם שקיבל אישור ויש בידו רישיון. על האדם להיות מסודר ואחראי ולדאוג שיהיה הוא היחידי שיוכל להגיע אל החומר, בייחוד אם יש ילדים בבית. בדיוק כמו עבור כלי נשק הזקוקים לרמת מיגון מהגבוהות ביותר, כך גם קנאביס רפואי. ישנן כספות מיוחדות עבור שימוש פרטי וכמו כן גם עבור שימוש עסקי שמטרתן היא להגן באופן הטוב ביותר על קנאביס לשימושים רפואיים. מי זקוק לכספת כזו הם גם האנשים העושים שימוש בצמח, בתי מרקחת שמוכרים את הצמח וכמובן גם היצרנים שלו. על מנת להחזיק בקנאביס רפואי ישנו נוהל מיוחד המסביר בדיוק כמה כמות מותר להחזיק בכל כספת. נוהל זה נקרא נוהל 150 והוא נוהל שנאכף על ידי משרד הבריאות. אין ספק שלצמח איכויות רפואיות יוצאות דופן אך לא כל אדם מורשה להשתמש בחומר, השימוש הוא מחוץ לחוק והוא נחשב עברה ללא רישיון. בשורות הבאות אפרט על נוהל 150.

150 – מהו מציין

ישנם המון סוגים של כספות המוצעות למכירה בענף. ישנן כספות ביתיות, כספות כבדות, כספות לנשק וגם כספות להגנת סמים נרקוטיים(יכולות להיות כספות כבדות), כספות משרדיות ועוד סוגים נוספים ורבים. על מנת להגן על תכולה חשובה שעלולה גם לפגוע בחיי אדם, ישנן דרישות ותקנים. הנה הדרישות בשלוש רמות מיגון שונות הדרושות להגנת קנאביס:

  • רמת מיגון א': עד 500 ג' קנאביס ומוצריו.זו צריכה להיות כספת מפלדה עם דפנות 5 מ"מ ועובי דלת 10 מ"מ פלוס שני בריחים(קוטר 22 מ"מ). הכספת צריכה להינעל עם מנעול כפול שיניים או דיגיטלי. הכספת צריכה לשקול מינימום 50 ק"ג, להיות מבוטנת לקיר או מעוגנת לקיר ולרצפה.
  • רמת מיגון ב': לאחסון בין 500 ג' ל-1500 ג' קנאביס ומוצריו. כספת עשויה פלדה, דפנות 5 מ"מ ועובי דלת 10 מ"מ פלוס שני בריחים(קוטר 22 מ"מ). הכספת צריכה להינעל עם מנעול כפול שיניים או דיגיטלי, משקל של מינימום 65 ק"ג. הכספת תכלול גלאי משולב של חום, פתיחה וזעזועים שיחובר למערכת אזעקה הפועלת 24 שעות ביממה.  על הכספת להיות מבוטנת לקיר או מעוגנת לקיר ולרצפה.
  • רמת מיגון ג': לאחסון מעל 1500 ק"ג קנאביס ומוצריו. כספת פלדה ובטון העומדת ברמת מיגון C1(על פי משטרת ישראל). עובי דפנות יהיה לפחות 55 מ"מ והדלת לפחות 60 מ"מ. נעילת הכספת תהיה על ידי מנגנון בריחים( לפחות 5 בעובי 30 מ"מ). הבריחים יהיו מוגנים על ידי מלכודות זכוכית ותינעל באמצעות מנעול כפול שיניים פלוס מנעול דיגיטלי. הכספת תשקול מינימום 180 ק"ג ותכלול גלאי משולב של חום, פתיחה וזעזועים שיחובר למערכת אזעקה הפועלת 24 שעות ביממה. הכספת תעוגן במינימום 2 עוגנים לקיר בטון ולרצפה.

בחרו בקפידה

לסיכום, על מנת לעמוד בדרישות החוק, עליכם לבחור את הכספת המתאימה להגנת המוצרים שלכם או הצמח בו אתם משתמשים לצרכים רפואיים. ההמלצה הטובה ביותר לבחירת הכספת הנכונה היא פניה לבעל מקצוע המתמחה בענף.