דף הבית איכות חיים ניקיון כיצד פועל שואב רובוטי

כיצד פועל שואב רובוטי

שואב אבק רובוטי הומצא לראשונה על מנת לסייע לנו בפעולת השאיבה אך לא לפטור אותנו ממנה. מאז הומצא השואב הרובוטי הראשון, הוא התפתח והשתכלל. בעבר על מנת לוודא שהוא מנקה, היינו צריכים לעקוב אחריו שהייתה משימה מעייפת בפני עצמה. בנוסף, כאשר הסוללה עמדה להיגמר, אנחנו בעצמנו היינו צריכים להחזיר אותו לנקודת הטעינה על מנת שיצבור אנרגיה וימשיך לנקות. למי שמעולם לא התמקד בפעולת שאיבה, רכישת שואב אבק רובוטי תייצר מהפכה בביתו ולמי שיש כבר שואב אבק רובוטי אך הוא אינו מרוצה ממנו, יש לי חדשות טובות. כיום מייצרים שואבי אבק רובוטיים שאינם זקוקים לנו לחלוטין וזה לא הכל. לא רק שהם אינם זקוקים לסיוע שלנו, ישנם שואבים שניתן להפעיל מכל מקום בו נהיה באמצעות אפליקציה מיוחדת למכשיר הסלולרי. על מנת לספק עבודת שאיבה ואף עם שואבים מסוימים, גם עבודת ניקיון, שואב רובוט זקוק למאפיינים ספציפיים עליהם אפרט בהמשך. רובוט שואב עם מאפיינים מסוימים הוא היחיד שיצליח "לספק את הסחורה".

מאפיינים מוצלחים לשואב רובוטי

שואב אבק רובוטי מיוצר כיום על ידי חברות שונות המתחרות זו בזו. על מנת להבין איזה שואב הכי מומלץ וכדאי לקנות, ישנם קריטריונים חשובים שצריך לעמוד בהם, הנה כמה דוגמאות:

  • עצמאי: בעבר זו הייתה אחת הבעיות הגדולות של שואבי אבק רובוטיים, הם לא היו עצמאיים. כיום ישנם שואבים מיוחדים ומשוכללים שיודעים למפות את מסלולם טרם תחילת פעולת הניקיון. כיום שואב אבק רובוטי מסוגל לתכנן את המסלול היעיל והקצר ביותר ובנוסף, להימנע מאובייקטים אשר בדרכו. אם לשואב מהסוג הזה תגמר הסוללה הוא ישוב לנקודת הטעינה בעצמו וכאשר יוטען, הוא ימשיך מאותה נקודה בה הפסיק.
  • יסודי: על מנת ששואב אבק רובוטי יהיה יסודי ויצליח לנקות ולשאוב את כלל המשטחים בבית, הוא צריך להיות מעוצב באופן המתאים. רוב שואבי האבק הרובוטים מעוצבים בצורה עגולה. צורה זו מונעת מהם את האפשרות להיצמד לפינות ופנלים בבית. קיימים כיום שואבי אבק רובוטיים המעוצבים בצורה שונה( האות D) המאפשרת לשואב להיצמד לכל מקום ולנקות ביסודיות.
  • יכולת שאיבה: בעבר שואבי אבק רובוטיים לא יכלו להבדיל בין סוגים שונים של משטחים ולכן לא יכלו להעניק עבודת שאיבה מושלמת. כיום קיימים שואבי אבק רובוטיים המזהים את ההבדל בין המשטחים השונים ובהתאם משנים את עצמת השאיבה שלהם. שואבים כאלו מצוינים לבתים עם בעלי חיים מהם נושרות שערות על בסיס קבוע.

נקודות למחשבה

למרות שבעבר שואב רובוטי היה זקוק לנו מאוד, היום קיימים דגמים עצמאיים ומשוכללים שאינם זקוקים לעזרתנו יותר. אין ספק שרובוט שואב צריך להיות עצמאי, יעיל ובעל יכולת שאיבה טובה אך בנוסף, הוא צריך להיות שקט, בעל מברשות גדולות ויעילות ובעיקר, אחד כזה ששווה את הרכישה. לפני שאתם רוכשים שואב רובוטי חדש, וודאו כל מה שאתם יכולים על מאפייניו השונים ובחרו את זה בעל היתרונות הרבים והטובים ביותר.