דף הבית בנייה ושיפוצים דק סינתטי-מהו?

דק סינתטי-מהו?

המון פעמים כאשר אנחנו מטיילים בסביבת הים או נמצאים במקומות בהם ישנן מרפסות, נוכל לראות שאנחנו בעצם צועדים על דק העשוי מעץ. משטח מעץ משתלב מאוד יפה בתנאי חוץ כי בעצם מחבר אותנו לטבע. דקים לא בהכרח מיועדים עבור סביבות גדולות וציבוריות וניתן לשלב אותם גם בבתים או שטחים פרטיים. ישנם המון דקים העשויים מעץ שהוא אכן חומר יפיפה אך עץ, לא בהכרח יהיה החומר הפרקטי ביותר עבור תנאי חוץ. כל חומר שנמצא תחת כלל תנאי מזג האוויר בעצם חשוף לקרני שמש חזקות, למי גשם ועוד. על מנת שהחומר יוכל לשמור על עצמו מפני נזקים שונים ולהגן על המראה האסתטי שלו לאורך שנים ארוכות, הוא צריך להיות עם מאפיינים המתאימים לתנאי חוץ כלומר, עם מאפיינים העמידים בתנאים הקשים ביותר שאין לנו כל שליטה עליהם. כאשר מתקינים דק אין זה משנה אם בשטח פרטי או ציבורי, כדאי להתקין את הפתרון הטוב והיעיל ביותר.

מהו הדק המוצלח ביותר?

על מנת להתקין דק איכותי ואסתטי, לא בהכרח חייבים להשתמש בעץ אמתי. כיום ישנם חומרים איכותיים ביותר בעלי מראה של עץ ועמידים הרבה יותר. דק סינתטי נקרא בשמו המסחרי או המקצועי פלדק. לפלדק מאפיינים יוצאי דופן מה שהופך אותו למאוד פופולרי ונוכל לראות אותו מותקן בשטחים רבים. הנה יתרונותיו:

  • עמידות: לוחות פלדק הם מהלוחות העמידים ביותר. הוא כלל אינו מכיל רכיבי עץ והוא עמיד ומותאם במיוחד עבור האקלים הישראלי הכולל לחות רבה. פלדק עמיד בפני מים, הוא אינו נרקב או מתנפח.
  • בטיחותי: עץ פעמים רבות מתפצל לשבבים ועלול להיות מסוכן. פלדק אינו מתפצל ושומר על צורתו האחידה.
  • תחזוקה: לוחות פלדק אינם זקוקים לתחזוקה שוטפת, אינם מצריכים שימון או צביעה מחדש. בנוסף, את לוחות הפלדק קל מאוד לנקות.
  • מגוון: פלדק מגיע במגוון רחב של לוחות בעלי מראה יוקרתי. נוכל למצוא אותו בארבעה צבעים שונים, פלטינה, גרפית, קרם ואלון.
  • יעיל: את לוחות הפלדק ניתן למחזר בקלות, הם אינם מכילים שום סוג של מתכת וניתן להתקינם בקלות. את ההתקנה אפשר לבצע באופן נסתר או עם ברגים.

היכן כדאי להתקין?

את הדק הסינתטי מסוג פלדק ניתן להתקין במקומות ושטחים רבים. נוכל להתקין אותו במרפסות וחצרות פרטיות, בשטחים הנמצאים בקרבת הים או הבריכה. את הפלדק ניתן להתקין גם בשטחים ציבוריים שאינם בקרבת הים, נראה את הלוחות משמשים עבור חיפויים דקורטיביים ועבור גימוריי חוץ שונים כגון פחים, מעקות וספסלים. אם אתם מחפשים להתקין משטח דק חדש, לוחות פלדק הם הפתרון האולטימטיבי. לוחות אלו מאוד פופולריים כיוון שלאחר ההתקנה אין צורך לטפל בהם למשך שנים רבות ואפשר פשוט לטייל או לשבת עליהם ולהנות מהנוחות ומהיופי שלהם. לוח פלדק הוא לוח אלגנטי דמוי עץ המתאים לריצוף משטחי דק ופנאי חיצוניים.