ביטויו של ספריי צבע

ספריי צבע הוא אחת ההמצאות המפורסמות והמוצלחות ביותר של המאה ה-20.  הפעם הראשונה שנעשה שימוש בספריי צבע הייתה בשנת 1949 על ידי איש בשם אד סימור שהיה בעלים של חברת צבע גדולה וניסה להמציא צבע שיוכל ליישם באופן יעיל על רדיאטורים. מה אתם יודעים? הוא הצליח לאחר שאשתו סייעה לו לחשוב כיצד יוכל ליישם את הצבע על גבי האובייקטים. אשתו של אד הציע שישים את הצבע בתוך מרסס מיוחד וכך הומצא ספריי הצבע הראשון. מאז ספריי הצבע תפס תאוצה והמשיך להתפתח כך שניתן ליישם אותו על המון סוגים שונים של חומרים. ספריי הצבע כל כך הצליח כיוון שהוא קל, נייד ונוח לשימוש. באמצעות ספריי צבע ניתן לצבוע אלפי אובייקטים ולא רק באופן תעשייתי אלא באופן עצמאי. מאוד יעיל להחזיק ספריי צבע בבית כיוון שבקלות ניתן לחדש פריטים או אובייקטים שאמורים להגיע אל האשפה. במקום, אפשר להעניק למוצרים ישנים ייעוד נוסף ובכך גם לשמור על איכות הסביבה.

ספריי צבע לתעשייה

בדיוק כפי שניתן להשתמש בספריי צבע באופן אישי, תעשיות רבות עושות שימוש עצום בספריי צבע גם בייצור יחידני וגם בייצור תעשייתי. הנה כמה דוגמאות לתעשיות שעושות שימוש בספריי צבע:

  • אמנות: בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת אמנות הגראפיטי רק החלה לצמוח בארצות הברית והשימוש בספריי צבע היה עצום. בשנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים השימוש בספריי צבע כבר הפך ממש לאמנות וישנם אמני גראפיטי מוערכים שזהו מקצועם.
  • תעשיית הרכב: ספריי צבע לתעשיית הרכב תופס מקום חשוב מאוד בענף. את הרכבים החדשים צובעים בהתזה תעשייתית שעובדת בדיוק באותו האופן שבו פועל ספריי הצבע רק בכמות גדולה יותר לאובייקטים יותר גדולים. לכל מי שמעוניים לחדש את פח הרכב באופן אישי, ישנם סוגים רבים של ספריי צבע קטנים המיועדים לצביעת רכבים. חשוב לוודא שהצבע הנרכש אכן מתאים לצביעת פח ולא לצביעת חומר אחר אחרת, יתרונות הספריי לא יצליחו לבוא לידי ביטוי.
  • תעשיית הריהוט: ישנם המון רהיטים הצבועים באמצעות ספריי צבע המיועד לצביעת עץ, פלסטיק או כל חומר אחר ממנו מיוצר הרהיט. ספריי מיוצר בסוגים שונים כיוון שכל חומר זקוק להתאמת צבע מדויק על מנת להצליח לייצר שכבת הגנה יעילה לרהיט.

רכישת ספריי צבע

רכישת ספריי צבע מומלץ לעשות בקפידה ומחברה שזהו תחום ההתמחות שלה. ספריי צבע נמכר ברשתות וחנויות רבות אך לא בהכרח יתאים ליישום לו אתם זקוקים ולא תמיד יבטיח את איכות הצבע. אם כבר החלטתם לצבוע אובייקט כלשהו בעצמכם, ההמלצה היא לפנות לאיש מקצוע ולהתייעץ איתו לגבי רכישת הספריי היעיל ביותר. חברות המייצרות ספריי צבע, מציעות סוגים שונים של ספריי גם בגוונים השונים וגם באיכות המתאימה לעץ, מתכת, פלסטיק, ברזל או כל חומר אחר שזקוק לצביעה מחודשת. ספריי צבע טוב יעניק תוצאת גימור איכותית וחזקה.